De iconische campagne “Share a Coke” is terug in België, en dat zal niemand ontgaan. Sinds eind april rolt Coca-Cola een grootschalige OOH-campagne uit over het hele land, in samenwerking met Bauer Media Outdoor Belgium en haar creatieve afdeling Urban Media. De actie combineert een sterke visuele impact, lokale verankering en een slimme ervaring op het terrein.
Een grootschalige OOH-aanwezigheid in het hele land
De campagne rolt uit over het hele land, met een bijzondere focus op Brussel, Antwerpen, Gent, Luik en Leuven. Een krachtige mix van OOH-formaten zorgt voor een alomtegenwoordige aanwezigheid op elk moment van mobiliteit. Klassieke affichage in straten en stations, digitale schermen, immersieve full wraps, spectaculaire megabanners en volledig bestickerde bushokjes zorgen samen voor een opvallende aanwezigheid in het straatbeeld. Al maandenlang trekt dit indrukwekkende mediaplan de aandacht en zorgt het voor maximale zichtbaarheid in de publieke ruimte.
Een opvallende beleving: een gratis blikje binnen handbereik
Het hoogtepunt van de campagne? Een unieke ervaringsgerichte activatie waarbij voorbijgangers een gratis blikje Coca-Cola van 33 cl kunnen bemachtigen via:
- een vendingmachine, geïntegreerd in een volledig gebrand bushokje,
- of een immersieve Boobox in een treinstation.
Een lokaal tintje: elk blikje draagt een bijnaam of typische uitdrukking van de stad waarin het wordt uitgedeeld. Een speelse en warme manier om het regionale karakter van het merk te versterken. Na Antwerpen-Centraal is de activatie momenteel aanwezig in Gent-Sint-Pieters en Montgomery (Brussel), en trekt vervolgens verder naar Luik-Guillemins.
Een campagne die menselijke connecties viert
Met voornamen in plaats van het klassieke logo, staat “Share a Coke” symbool voor delen, vriendschap en verbondenheid. Dankzij de slimme mix van OOH-formaten en live interactie verandert Coca-Cola elk contactmoment in een authentieke merkbeleving.
“Met ‘Share a Coke’ hebben we een campagne gecreëerd die de iconische status van het merk viert én tegelijk de consument centraal stelt, met een sterke lokale verankering die elke Belgische stad en regio met Coca-Cola verbindt,” besluit Naomi Osorio Galan, Senior Manager Media Operations BELUX bij The Coca-Cola Company.
Deze campagne is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Coca-Cola, GroupM, EssenceMediaCom, Urban Media en Bauer Media Outdoor.
Foto’s