Interactieve pop-up wanden KBC

Uitdaging

KBC wenste haar positie als bank-en verzekeringsmaatschappij te versterken ten aanzien van entrepreneurs en KMO’s, door op een innovatieve manier lokale ondernemers te stimuleren hun klanten te ontmoeten.

“Dankzij deze interactieve schermen is Clear Channel er in geslaagd om het virtuele platform van KBC te vertalen naar de reële wereld. Het resultaat: een effectieve cross mediale campagne”
Jürgen Noël, Communication & Brand Manager KBC

Oplossing

KBC deed beroep op Clear Channel Create voor de ontwikkeling van een interactieve out-of-home ervaring. Met als doel de verbetering van hun bedrijf, werden de lokale entrepreneurs uitgenodigd om hun ideeën voor te stellen in de vorm van vragen op het daartoe ontwikkelde platform (www.alleskanbeter.be).

Acht lokale bedrijven werden geselecteerd om hun vragen te stellen door middel van de tijdelijke pop-up wanden, allen uitgerust met een interactief outdoor-touchscreen van 70 inch. Nadat de voorbijgangers hun mening over de ideeën van de ondernemers hadden gegeven, kregen ze meteen een kortingsbon en een uitnodiging de deelnemende winkels te bezoeken. Deze tijdelijke muren van KBC werden geplaatst op de gevels van twee strategisch gelegen gebouwen in Antwerpen en Gent. Deze actie van KBC werd ook met een Adshel 2m²-campagne ondersteund in Vlaanderen en Brussel.

Resultaat

Door de exclusieve aanwezigheid van het Adshel 2m²-netwerk in Gent en een brede dekking in Antwerpen, genoot de KBC-campagne van een hoge zichtbaarheid bij het doelpubliek. De interactieve muren registreerden bijna 1.000 deelnemers en +-/ 120 antwoorden per vraag. De entrepreneurs hebben bijgevolg baat gehad bij de suggesties en de waardevolle informatie voor hun lokale bedrijf.

De campagne, die van 6 mei tot 12 mei liep, is een samenwerking tussen KBC, TBWA, Mindshare, Kinetic, Clear Channel Create.

C&A pop up store

Out-of-the-box

The sky is the limit
Lees meer

Non-content image