Connect: van realiteit naar het virtuele Beobank

Uitdaging

Om haar Beobank Extra World MasterCard kredietkaart interactief te promoten, heeft Beobank gebruik gemaakt van de ‘user experience’ van het Connect-netwerk van Clear Channel. 

De doelstellingen waren meervoudig: zich differentiëren als jong merk in haar positionering en de band met de consument tracht te versterken. 

"Bij Beobank zijn we steeds op zoek naar innovatieve manieren om de impact van onze communicatie te versterken en het contact met het merk uit te diepen. Interactiviteit vormt daarbij een prioriteit"
Cyril Guilloret, Marketing Directeur van Beobank.

Oplossing

Beobank heeft haar vertrouwen gelegd in Clear Channel voor de promotie van de nieuwe kredietkaart van Beobank dmv een online wedstrijd waarbij deelnemers één van de 50 reischeques konden winnen. Het Connect netwerk versterkte de online-actie van Beobank door deze te integreren in een nationale out-of-home campagne van 2.700 Adshel 2m²-panelen. 

Het principe was eenvoudig: consumenten dienden op één van de 400 interactieve Connect-panelen de QR code te scannen of de NFC-tag aan te raken met hun smartphone, om onmiddellijk toegang te krijgen tot de website van de wedstrijd www.beobankboarding.be.

Resultaat

In een tijdspanne van 3 weken heeft Beobank meer dan 10.000 deelnemers geregistreerd voor het spel, waardoor haar bekendheid is toegenomen. In één week tijd hebben de Connect tags meer dan 250 interacties gegenereerd, welke bijgevolg een innovatieve dimensie toegebracht hebben aan de actie. Het Connect netwerk, dat een meer interactieve en mobiele out-of-home communicatie biedt, heeft ervoor gezorgd dat  Beobank haar merkervaring kon uitbreiden en verrijken.
Non-content image