One stop shop oplossing Alken Maes

Uitdaging

Na de titel van beste pils in de wacht gesleept te hebben op de European Beer Star Awards, zocht Alken Maes een originele manier om deze prijs te vieren met een exclusief aanbod: een gratis bak Maes Pils bij aankoop van één aangekochte bak.

Oplossing

Het idee bestond er in om de Connect tags van Clear Channel te gebruiken, uitgerust met QR-codes en NFC-tags, met als doel het grote publiek te laten deelnemen aan de actie. Door het scannen van de tags op één van de 439 Adshel 2m²-borden op de Carrefour parkings, verkreeg de consument toegang tot het platform en kon hij van de promotie te genieten. De interactiviteit maakte het mogelijk om de aangekondigde promotie, die de consument via zijn smartphone ontving, concreet te maken en dit buiten de winkel om.

Resultaat

In slechts drie dagen tijd werden bijna 8.000 deelnemers geregistreerd, waarvan 3.000 digitale inschrijvingen. 5% van de digitale sessies werden geïnitieerd via het platform Connect.

De resultaten van deze actie tonen de relevantie aan van een multi-channel aanpak waardoor het mogelijk wordt het traject van de consument te volgen door kortingsbonnen in te scannen en een inzicht te verwerven in aankoopproces.
Non-content image