Schip Ahoy met Black Sails Telenet

Uitdaging

Om de lancering van de Amerikaanse top-serie Black Sails te promoten, wenste Telenet, die exclusief de uitzendrechten verwierf, een originele promotiecampagne. De bedoeling moest zijn om op een spectaculaire en gedenkwaardige manier de piratensfeer uit de serie te halen en te vertalen naar een impactvol out-of-home campagne.

Video

Oplossing

De eerste beelden van de splinternieuwe serie konden bekeken worden in een bushokje in Gent en in Antwerpen, voor de gelegenheid helemaal omgebouwd tot piratenschip. Elk detail werd bestudeerd om zo authentiek mogelijk te lijken, gaande van het mast tot de piratenvlag. Zelfs de uurroosters van de bussen werden aangepast om te lijken op een echte schattenkaart. Twee MO’F-panelen van 36m² langs drukbezochte invalswegen werden uitgerust met een gigantische zwarte zeil om de campagne visueel te versterken.

Resultaat

Voorbijgangers en reizigers maakten deel uit van de serie en werden ondergedompeld in een echte piratensfeer. De authenticiteit van de gebruikte materialen en de originaliteit van de campagne hebben bijgedragen tot een uniek resultaat en een impactvolle campagne, ook mediagewijs.

De creatieve actie was een samenwerking tussen Telenet, TBWA, Vizeum, Posterscope en Clear Channel Create en was te bewonderen tussen 22 januari en 2 februari te bekijken in Gent (Wilsonplein en Heirnislaan) en Antwerpen (Astridplein en Noorderlaan).

creatief reclamebord paneel Pepsi Vincent Company

Creatief met reclameborden

De vele creatieve mogelijkheden van groot formaat
Lees meer

creatief bushokje Disney

Creatief met stadsmeubilair

Een interactief bushokje met Photo booth
Lees meer

reclamebord Opel backlight

36m² formaat

De primetime van outdoor reclame
Lees meer

Adshel 2m²

Een vitrine in het hart van de stad
Lees meer

Non-content image