Uw wensen rechtstreeks bezorgd Proximus (2014)

Uitdaging

Proximus wenste de lancering van haar nieuwe mobiele applicatie Storygram te bevorderen in het kader van een interactieve eindejaarscampagne.

“Het doel is om een actie met promoboys te combineren met interactieve schermen. Het is een aangename manier om tijdens het wachten op de trein wensen te versturen naar zijn familie en naasten.”
Frédéric Herzeele, Head of Social Media Proximus


Oplossing

Het concept : activatie combineren met interactieve schermen. Proximus heeft beroep gedaan op het Play netwerk van Clear Channel om op een ludieke manier het gebruik van de applicatie Storygram uit te leggen.

De shoppers en reizigers werden uitgenodigd door hostesses en promoboys om hun gepersonaliseerde wensen te versturen naar familieleden en naasten door middel van de cubes. Deze wensen werden rechtstreeks uitgezonden op de digitale schermen van het nationale Play-netwerk en de 10 Create&Play-schermen uitgerust in de kleuren van Proximus. Daarnaast konden deze wensen ook gedeeld worden op de verschillende sociale netwerken.

Resultaat

De actie heeft voor een grote zichtbaarheid gezorgd in de stations en vele wensen werden gedeeld via de applicatie. De campagne vond plaats van 16 tot 26 december 2014 in de Belgische stations en is het resultaat van een samenwerking tussen Proximus, OMD, PTOC, BBDO Belgium, Just Agency, Publifer en Clear Channel Create.

Gelieve te noteren dat sinds mei 2017, Publifer de enige exploitant van reclame is op de spoorwegterreinen

Non-content image