'The Art of Football' met Vincent Kompany Pepsi

Uitdaging

Pepsi had de wens om Urban Art en het voetbal te eren door middel van een strategische nationale campagne. De boodschap was eenvoudig en duidelijk: Kompany drinkt Pepsi.

"Gezien de vele reclames op televisie, hebben wij besloten om een risico te nemen en te kiezen voor OOH, om op deze manier onze campagne eenvoudig en strategisch te lanceren."
Jan Verlinden, Marketing Director PepsiCo BeLux

Oplossing

Het portret van de kapitein van de Rode Duivels werd in het Belgische straatbeeld onder verschillende formaten gebracht voor maximaal impact: op de nationale 2m²-, 2m² stations- en MO’F 36m²-netwerken. Twee exclusieve locaties in Brussel (Général Jacqueslaan) en Antwerpen (Noorderlaan) werden met een verticale MO’F 36m² uitgerust die de voorbijgangers en automobilisten een duizelingwekkend spektakel moesten bieden. 

Het hoogtepunt van deze campagne was de bekleding van het hoofdkantoor van Pepsi Belux in Zaventem (Da Vincilaan) met de gigantische visual van de campagne met een oppervlakte van 592m².

Resultaat

De combinatie van de kwalitatieve formaten van 2m² en 36m² heeft gezorgd voor een complementaire en krachtige oplossing. Dankzij deze intelligent georganiseerde campagne in twee golven (van 28 april tot 11 mei en van 8 tot 22 juni 2014) voorafgaand aan de wereldbeker, heeft de campagne met een eenvoudige maar doeltreffende boodschap een belangrijke impact gehad over het hele land.

creatief reclamebord paneel Pepsi Vincent Company

Creatief met reclameborden

De vele creatieve mogelijkheden van groot formaat
Lees meer

reclamebord Opel backlight

36m² formaat

De primetime van outdoor reclame
Lees meer

Non-content image