Schiet op doel in de stations Coca-Cola (2014)

Uitdaging

Als officiële partner van de FIFA, wenste Coca-Cola een unieke ervaring te bieden aan het publiek ter gelegenheid van de FIFA World Cup 2014 door haar campagne ‘Movement is happiness’ naar voor te schuiven. Het doel van deze campagne: het publiek aanmoedigen om meer te bewegen door het beoefenen van fysieke oefeningen.

“Mensen meer laten bewegen is altijd één van de hoofddoelstellingen geweest van het jarenlange partnerschap tussen Coca-Cola en voetbalorganisaties overal te wereld”
Gaëtan Van de Populiere, Marketing Director Belgium & Luxembourg


Oplossing

Coca-Cola en Clear Channel werkten samen aan een leuke en interactieve actie in de treinstations, om het publiek de kans te geven hun voetbalvaardigheden te testen tijdens het WK. Het principe was eenvoudig: na zich ingeschreven te hebben via de iPad, werden de voorbijgangers en reizigers uitgenodigd door hostesses en promoboys om hun talenten als topschutter te testen door een schot op doel te simuleren en de bal virtueel in de goal op het scherm voor hen te doen belanden.

Het concept maakte gebruik van Kinect om de bewegingen van de deelnemers waar te nemen. Bij het scoren van minstens één doelpunt, ontvingen de spelers een FIFA World Cup voetbal in de Coca-Cola kleuren.

Resultaat

De virtuele penalty van Coca-Cola heeft een uitzonderlijke opkomst gekend. Na 15 dagen, hadden al 2.816 mensen een virtuele penalty getrapt en geprobeerd om een voetbal te winnen. Dit kwam overeen met een deelname om de 2,5 minuten.

De Virtual Penalty Tour vond plaats tussen 12 juni en 27 juni 2014 in de stations van Brussel-Zuid, Brussel-Centraal, Antwerpen-Centraal, Gent, Luik en Namen. De campagne was een samenwerking tussen Coca-Cola, Universal Media, Outdoor Services, Publifer en Clear Channel Create.

Gelieve te noteren dat sinds mei 2017, Publifer de enige exploitant van reclame is op de spoorwegterreinen

C&A pop up store

Out-of-the-box

The sky is the limit
Lees meer

Non-content image