Volvo gooit met cadeaus Volvo Cars Belgium

Uitdaging

Om de nieuwe modellen van Volvo en de daarbij behorende uitpakdagen voor te stellen wilde Volvo een unieke en creatieve out-of-home campagne gebruiken. De campagne moest verder gaan dan traditionele buitenaffichage en interactie tussen het merk en de voorbijganger teweegbrengen. Passanten die ingingen op de call-to-action moesten hiervoor beloond worden.

“De creativiteit van Clear Channel maakt het mogelijk om voorbijgangers op een unieke manier te bereiken. Er werd een echte merkervaring gecreëerd.”

Ward Van Rijckeghem, Marketing Communications Manager Volvo Cars

Oplossing

Door het uitgebreide productaanbod, de creatieve mogelijkheden en de hoge visibiliteit van de advertentieplaatsen kan Clear Channel aan al deze verwachtingen tegemoetkomen.

Voor de campagne opteerde Clear Channel ervoor om gebruik te maken van het 36m² formaat. Van de in totaal 60 gebruikte reclamepanelen werden er 20 (verspreid over de 5 grote centra) ingepakt als een echt cadeau met de boodschap: “Pak mij uit”. Wanneer een moedige voorbijganger het aandurfde om de verpakking te verscheuren werd hij/zij hiervoor beloond met een code. Deze persoonlijke code kon de voorbijganger nadien inruilen voor een speciale prijs van Volvo. Deze prijzen gingen van een reis met de nieuwe Volvo naar Zweden tot een korting op de aankoop van een nieuwe Volvo.

Door het openen van de verpakking rond het reclamepaneel kwam tegelijkertijd ook de achterliggende affiche te voorschijn. Hierop stond de boodschap: “Je zou een Volvo moeten schenken aan wie je graag ziet” en werd er naar de uitpakdagen van Volvo op 22 en 23 juni verwezen. De 40 andere reclamepanelen werden in de eerste week met een poster in de vorm van een cadeau beplakt en de week nadien met de gewone affiche.

Ook werden 2 opleggers ingezet. Op deze opleggers stonden 5 grote cadeaus ter grootte van een auto. Aan de zijkant van de opleggers werd de slagzin van de campagne opnieuw weergegeven. Gedurende 1 week reden deze vrachtwagens in heel België rond om de unieke MOF-campagne te ondersteunen en mobiele mensen te prikkelen.

Resultaat

Door het creatief gebruik van reclameborden en de toevoeging van een interactief element creëerde Clear Channel een merkervaring rond Volvo. De Volvo-affiche verscheen enkel wanneer men de verpakking openscheurde. De locaties met een zeer hoge visibiliteit verhoogden bovendien het aantal contacten. Het plaatste Volvo in de top-of-mind van de doelgroep. In combinatie met de mobiele communicatie in de vorm van 2 opleggers werden ook personen buiten het invloedgebied van de gebruikte panelen bereikt. Deze unieke en leuke campagne liep van 3 tot en met 16 juni 2013.

De campagne kwam tot stand in samenwerking met Clear Channel Create, Volvo Cars Belgium, BBDO Belgium, Mindshare & Kinetic.

creatief reclamebord paneel Pepsi Vincent Company

Creatief met reclameborden

De vele creatieve mogelijkheden van groot formaat
Lees meer

C&A pop up store

Out-of-the-box

The sky is the limit
Lees meer

reclamebord Opel backlight

36m² formaat

De primetime van outdoor reclame
Lees meer

Non-content image