Exclusieve pop-up store in hartje Brussel C&A

Uitdaging

C&A wilde de nieuwe collectie van Cindy Crawford op een originele manier onder de aandacht brengen. Daarnaast was het de bedoeling om verder te gaan dan het gewoon tonen van de collectie. C&A wou een echte ervaring creëren.

“De pop-up store die Clear Channel bedacht is impressionant waardoor het de nodige aandacht trekt en tegelijkertijd is het ook luchtig wat de lijn met de collectie door trekt.” 

Eva Van Elst & Catherine Louies, Communications Managers C&A


Oplossing

In het hartje van Brussel, op de Gulden Vlieslaan, werd een exclusieve pop-up store geplaatst. Deze pop-up store bestond uit 3 opeengestapelde containers van 9m hoog en 12m lang. Hij zorgde niet alleen voor een primeur in België maar in de hele wereld. De voorkant van de containers werd uit plexiglas gemaakt en men koos voor een grotendeels wit interieur. Hierdoor werd de luchtigheid van de collectie doorgetrokken in de out-of-home communicatie.

Men ging verder dan het alleen creëren van een leuk uitziende winkel, voorbijgangers konden gedurende 1 week ook daadwerkelijk de winkel betreden, de collectie passen en tot aankoop overgaan.

Resultaat

Deze innovatieve actie leidde niet alleen tot veel positieve reacties van voorbijgangers en een stijging van de merkbekendheid, maar ook tot de creatie van een exclusieve merkervaring. Doordat de klant daadwerkelijk kon winkelen in deze pop-up store werd de interactie verhoogd wat de merkherkenning zeker verbeterde. Door deze actie aan te vullen met het gebruik van de reclameborden en stadsmeubilair creëerde men een synergetisch effect dat de campagne naar een volgend niveau tilde.

De campagne kwam tot stand in samenwerking met C&A, Kinetic, Mindshare en Clear Channel Create.

C&A pop up store

Out-of-the-box

The sky is the limit
Lees meer

Non-content image