Vang de Mercedes CLA Mercedes-Benz

Uitdaging

De aerodynamische vormgeving en de golvende lijnen maken de nieuwe Mercedes CLA wilder en gedurfder dan zijn voorgangers. Dat is exact wat het team van Clear Channel Create ook diende te vertalen in de out-of-home communicatie. De nieuwe CLA van Mercedes moet vooral een jongere doelgroep aantrekken. Daarnaast moest het team ook een innovatief element in de communicatie verwerken om de introductie op een geslaagde manier te laten verlopen.

“De creatie van Clear Channel toont werkelijk het wilde karakter van de nieuwe Mercedes CLA. De koorden transformeren de Mercedes CLA in een ongetemd beest."

Kris Coumans, Marketing Manager Mercedes-Benz Cars

Oplossing

Om de kracht en gedurfdheid van deze exclusieve Duitse luxewagen naar een out-of-home project te vertalen, maakte de adverteerder gebruik van 16m² en 36m² reclameborden. 15 van deze 36m² reclameborden werden omgevormd en dit concept werd verspreid over 4 grote steden: Brussel, Luik, Gent en Antwerpen. Deze locaties werden zorgvuldig uitgekozen omwille van de hoge zichtbaarheid en de vele voorbijgangers. Op de grote reclameborden kwam de nieuwe wagen duidelijk tot zijn recht.

De ontwerper maakte gebruik van koorden om het ontembare karakter van de Mercedes CLA creatief in de campagne te verwerken. Deze koorden grepen vanuit de echte wereld naar de auto op het reclamepaneel. Ze weerspiegelden lasso’s die vroeger gebruikt werden om wilde dieren te vangen. Deze creatie staat symbool voor de manier waarop de klant de nieuwe Mercedes CLA zal moeten bedwingen.

Clear Channel bracht aansluitend een vervolg op de campagne en plaatste de nieuwe Mercedes CLA bovenop 15 reclameborden. De advertentie werd zo aangepast dat enkel de koorden die eerder de wagen vasthielden nog zichtbaar waren. De Mercedes CLA zelf staat triomfantelijk en vrij bovenop het reclamebord. Dit weerspiegelde het werkelijke ontembare karakter en verhoogde de merkervaring van voorbijgangers.

Resultaat

De grote reclamepanelen met toevoeging van de koorden zorgden voor een opvallend element in het straatbeeld en een unieke zichtbaarheid. Door de vervolgcampagne viel deze campagne nog meer op en verhoogde men de merkervaring. De locaties met een uitzonderlijk hoge visibiliteit en mediapotentieel van Clear Channel brachten de campagne naar een hoger niveau. De mix van realiteit en 2D visuals maakte deze campagne uniek. Daarnaast weerspiegelde deze actie, die in totaal van 25 maart tot 5 mei 2013 liep, perfect het onbedwingbare en innovatieve karakter van de nieuwe Mercedes CLA.

De campagne kwam tot stand in samenwerking met Mercedes-Benz, Kinetic, MEC, VVL BBDO en Clear Channel Create.

creatief reclamebord paneel Pepsi Vincent Company

Creatief met reclameborden

De vele creatieve mogelijkheden van groot formaat
Lees meer

reclamebord VOO

Mix 16m² en 36m² formaten

De beste all-rounder
Lees meer

Non-content image