'Aan Tafel'-applicatie in de stations Goudengids.be (2013)

Uitdaging

Het doel van de campagne was om een out-of-home actie op te zetten voor de lancering van de nieuwe applicatie 'Aan Tafel' van goudengids.be. Men wilde dit op een originele manier doen om zoveel mogelijk buzz te creëren.

“Dankzij deze campagne konden we heel wat buzz creëren voor de lancering van onze 'Aan Tafel'-applicatie.” 

Laurent Lejeune, Communication Director TRUVO

Oplossing

Om de applicatie 'Aan Tafel' eind 2012 te lanceren heeft Clear Channel een interactieve tafel gemaakt met de panelen van een bushokje. De tafel werd in de stations van Namen, Antwerpen-Centraal en Brussel-Centraal geplaatst. Aan de tafel konden treinreizigers de nieuwe applicatie downloaden en ook gratis gebruik maken van het draadloos Wi-Fi-netwerk.

Dankzij de 'Aan Tafel'-applicatie kunnen mensen een keuze maken uit 15.000 restaurants en online reserveren. Deze actie werd ook gekoppeld aan de solidariteitsactie 'Share-a-table' die per 10 downloads een maaltijd schonk aan minderbedeelden. De campagne liep tegelijkertijd ook op het 2m² Adshel netwerk van Clear Channel.

Resultaat

Voorbijgangers waren positief verrast door het 'Aan Tafel'-concept. Ze vonden de applicatie zeer leuk en ook de gratis internettoegang viel bijzonder in de smaak. Dankzij het ontvankelijke publiek werd de applicatie meer dan 400 keer gedownload. De organisatie kon 4.000 gratis maaltijden uitdelen aan de armen en dit op de internationale dag van de solidariteit.

De campagne kwam tot stand in samenwerking met TRUVO, Happiness-Brussels, MEC, Kinetic, Publifer en Clear Channel Create.

Gelieve te noteren dat sinds mei 2017, Publifer de enige exploitant van reclame is op de spoorwegterreinen

C&A pop up store

Out-of-the-box

The sky is the limit
Lees meer

Non-content image