Eerste virtuele supermarkt op de cubes Delhaize (2013)

Uitdaging

Delhaize liet het grote publiek op een originele en innoverende manier kennis maken met haar nieuwe webshop 'Delhaize Direct'. Met deze actie wilde de winkelketen nieuwe klanten aantrekken voor haar online winkel.

Oplossing

Om de communicatiecampagne snel en efficiënt over heel België te verspreiden werden virtuele winkels gecreëerd via het cubes netwerk van Clear Channel. Op elk van deze Delhaize kubussen werden 300 producten afgebeeld met bijhorende barcode. De voorbijgangers moesten enkel de 'Delhaize Direct'-applicatie via de QR-code downloaden. Vervolgens kon men een boodschappenlijst aanmaken door de barcodes van de gewenste producten te scannen. De 29 'Delhaize Direct Cubes' stonden in 19 trein- en 10 metrostations opgesteld. Op deze strategisch uitgekozen locaties is er veel passage en is de consument ook bereid om in te gaan op speciale communicatieacties.

Resultaat

Door de toevoeging van een interactief element kon het publiek op een bijzonder intensieve manier in contact komen met Delhaize. Hierdoor werd de merkervaring gevoelig verhoogd. De actie leverde een mooi resultaat op: na 2 maanden werden 22% meer downloads van de mobiele app geregistreerd, waarvan 45.000 op iPhone en 10.000 via Android. De website kreeg 40% meer bezoekers en de online bestellingen via 'Delhaize Direct' stegen met 28%. De actie kreeg ook heel wat persaandacht.

Deze succesvolle out-of-home campagne kwam tot stand in samenwerking met Delhaize, Outdoor Services, Haka en Clear Channel.

Gelieve te noteren dat sinds mei 2017, Publifer de enige exploitant van reclame is op de spoorwegterreinen

Non-content image