Clear Channel en JCDecaux onthullen de shortlists van de Efficiency en Planning OOH Kings Award 2016

29/03/2017 -  Clear Channel linkedin Share Tweet

OOHKings Efficiency & Planning

Na de bekroning van het DDB Brussels team in de categorie Creativity van de OOH Kings Awards, dat officieel bekendgemaakt werd tijdens de laatste Merit Awards op 26 januari, kwamen de juryleden opnieuw samen op 28 maart om de ingeschreven cases in de categorieën Efficiency en Planning te beoordelen.

Ter herinnering; de OOH Kings Awards bekronen out-of-home campagnes die tussen 1 januari en 31 december 2016 actief waren.

Voor deze tweede editie werden 11 cases Efficiency en 8 cases Planning ingeschreven door specialisten in de affichagesector, media-agentschappen, creatieve agentschappen of door de adverteerders zelf.

Er staat veel op het spel, want slechts één case per categorie kan de Gold OOH Kings Award en een duoticket voor het Cannes Lions Festival in juni 2017 winnen! De tweede en derde plaatsen in elke categorie zullen respectievelijk een Silver en Bronze OOH Kings Award ontvangen.

De geselecteerde cases in de categorie Efficiency zijn:

  • Mortgageloans: DDB Brussels & Space voor Bpost Bank
  • Batibouw-kitchens: DDB Brussels & Initiative voor IKEA
  • Napéca: DDB Brussels & Initiative voor IKEA
  • Opening Mons/Hasselt: Outdoor Services, DDB Brussels & Initiative voor IKEA
  • Make a mess – Indevuilbak: LDV United & Maxus voor Vlaamse Overheid,
  • Wunderground: Mortierbrigade voor STIB-MIVB

De geselecteerde campagnes in de categorie Planning zijn:

  • Car Sharing Campaign - Launch Brussels: Mediaplus Belgium, The Manifest en Outsight voor Zipcar
  • Opening Mons/Hasselt: Outdoor Services, DDB Brussels & Initiative voor IKEA
  • Launch Wigo: Gaan en Blijven Gaan: PHD Media, Outsight & TBWA voor Telenet
  • Ola #goodbyeserious: Mindshare voor Unilever
  • Wunderground: Mortierbrigade voor STIB-MIVB

De juryleden van deze tweede editie van de OOH Kings Awards zijn Thierry Brynaert (CEO bij MEC Belgium), Tom Van Hoof (General Manager bij Initiative), Aline Hoffmann (Head of Advertising bij Renault), Frank Penne (Marketing Director Hypermarkets bij Carrefour Belgium), Joost Berends (Founding Partner and Creative Director bij mortierbrigade), Odin Sallié (Creative Director bij DDB Brussels) en Thomas De Greef (Commercial Director bij Kinetic Belgium).

Thierry Brynaert, voorzitter van de jury voor de categorie Planning samen met Tom Van Hoof, deelt zijn ervaring bij de aankondiging van deze shortlist:

“De ingediende cases hebben niet alleen de kracht van OOH-media aangetoond, maar ook de objectieve bijdrage die OOH levert in het behalen van de belangrijkste KPI’s van adverteerders.

Ondanks de geringe aanwezigheid van « digital OOH » tussen de ingediende cases, blijken er mooie perspectieven uit voor merken die zich absoluut willen onderscheiden.

Ten slotte, het teamwork van de juryleden is een rijke uitwisseling geweest en we zijn enorm enthousiast om deze shortlist te kunnen presenteren dankzij het werk van verschillende partijen (creatieve agentschappen, media-agentschappen, adverteerders) die achter de schermen hebben gemerkt met als enige doel om deze merken te doen schitteren, groeien en bloeien.”

De winnaars zullen bekendgemaakt worden tijdens de derde editie van de OOH Summit, georganiseerd door JCDecaux en Clear Channel. Deze avond staat in het teken van de laatste trends in de OOH sector en vindt plaats op 20 april, in de Event Lounge, Generaal Wahislaan 16/F, 1030 Brussel (inschrijvingen en inlichtingen op www.oohkings.be).

We verwachten jullie dus op 20 april voor de bekendmaking van de twee laatste, grote winnaars van deze editie 2016 van de OOH Kings Awards!

De OOH Kings zijn een initiatief van Clear Channel en JCDecaux, gesponsord door Guidooh, MobilAd, Mediafield, Outdoor Services, Posterscope, Kinetic, Outsight, GSI Printing en Hecht.
Non-content image