Clear Channel Outdoor toont het creatieve potentieel van DOOH tijdens het Cannes Lions Festival

14/06/2017 -  Clear Channel linkedin Share Tweet

Cannes Lions Clear Channel

Activeringen op CCO's ‘Le Grand Screen’ en in de experimentele ‘Playground’ tonen expertise in contextueel relevante, realtime, datagestuurde digitale out-of-home campagnes

Clear Channel Outdoor (CCO), een van 's werelds grootste out-of-home reclamebedrijven, toont de creativiteit, de flexibiliteit en het realtime engagerende potentieel van digital out-of-home reclame tijdens het festival in Cannes.

CCO maakt gebruik van een van de grootste, slimste dakreclamepanelen ter wereld, plus meerdere kleine schermen voor digitale out-of-home activeringsoplossingen van wereldklasse. Na een succesvolle start in 2015 staat ook nu het reusachtige digitale scherm, ‘Le Grand Screen’ genaamd, boven het iconische Grand Hotel. Het is tot aan de andere kant van de baai van Cannes te zien. De Playground – CCO's ervarings- en ontvangstlocatie – bevindt zich in de hoteltuin op het gelijkvloers. Er zijn digitale out-of-home campagnes te zien van adverteerders, creatieve bureaus, media-agentschappen, digitale en productiepartners, en bovendien wordt er de hele week lang een toonaangevend leadership programma georganiseerd.

De DOOH showcase omvat dynamische activeringen van partners zoals: Biborg, Black Swan, Buzz Radar, Haymarket, Quividi en Kirk&Kirk, LivePoster en Diageo, Ogilvy en Samsung, Stink Studios, Twitter en WCRS. Creatieve concepten komen aan bod zoals voorwaardelijk getriggerde inhoud, mobile gamification, door gebruikers gegenereerde content, artificiële intelligentie (AI), hyperlokale contextuele relevantie en gegevensaggregatie, -integratie en -visualisering. CCO streeft ernaar dé referentie te worden in creatieve out-of-home reclame. Daarom sponsort het voor het achtste jaar op rij de categorie Outdoor Lions van de prestigieuze Cannes Lions Awards, waarmee de creatiefste out-of-home campagnes van over de hele wereld uit de voorbije twaalf maanden worden onderscheiden. CCO maakt gebruik van het onmiddellijke karakter van digitale out-of-home om de winnaars meteen op Le Grand Screen te tonen zodra ze zijn bekendgemaakt. Zo worden de fantastische realisaties binnen het medium in het zonnetje gezet.

William Eccleshare, Chairman & CEO, Clear Channel International:

Creativiteit vormt de essentie van Cannes. Dankzij de technologisch aangestuurde mogelijkheden, gecombineerd met het grote bereik dat outdoorreclame van nature heeft, is digitale out-of-home een van de creatiefste media van vandaag.

We hebben een digitaal omslagpunt in out-of-home bereikt: geschaalde digitale netwerken in veel van 's werelds grootsteden stellen adverteerders in staat hun publiek te bereiken met een datagestuurde, realtime, contextueel relevante boodschap.  Maar we staan pas aan het begin van wat creatief mogelijk is. We werken daarom samen met een reeks partners die speciaal voor het evenement en voor het unieke festivalpubliek activeringsoplossingen hebben ontwikkeld. Zo inspireren we de reclame-industrie wereldwijd om de creatieve mogelijkheden van out-of-home verder te verkennen.”

Naast de DOOH showcase is CCO ook betrokken bij de volgende evenementen:

• Toonaangevende leadership-sessies

In Clear Channels Playground – een interactieve ervarings- en ontvangstruimte – houdt CCO drie toonaangevende leadership-sessies. Een panel experts uit de reclame-industrie verkent daarbij een reeks onderwerpen die een impact hebben op de buitenreclame-industrie:

• Dinsdag 20 juni, 11:00-12:00: Out-of-home: een brug tussen de online en de offline wereld
  • Woensdag 21 juni, 11:00-12:00: Wie is creatief genoeg voor digitale out-of-home?
  • Donderdag 22 juni, 11:00-12:00: Hoe data de evolutie van out-of-home stuurt

• Clear Channel Outdoor Playground:

Geopend: maandag 19 – donderdag 22 juni

Tijd: 8-20u

Locatie: Tuin van het Grand Hotel
  • Outdoor Lions Awards, gesponsord door Clear Channel Outdoor:
Datum: dinsdag 19 juni
Tijd: 19 - 21u