OOH Kings of Creativity 2016 - DDB Brussels bekroond met Goud

27/01/2017 -  Clear Channel linkedin Share Tweet

OOHkings DDB Brussels Ikea

Gisterenavond zijn de OOH Kings of Creativity uitgereikt door JCDecaux en Clear Channel tijdens de Merit Awards, in aanwezigheid van bijna duizend professionals uit de reclamewereld.

Ter herinnering: de OOH Kings Awards bekronen out-of-home campagnes (die tussen 1 januari en 31 december 2016 liepen) binnen 3 categorieën: Creativity, Planning en Efficiency. Niet minder dan 40 inzendingen werden in de eerste categorie ingeschreven, die op haar beurt onderverdeeld is in 3 subcategorieën: Poster, Out-of-the-box en Digital.

De grote winnaar is zonder twijfel DDB Brussels met de GOLD voor de campagne ‘IKEA Stores Opening Mons & Hasselt’ (Out-of-the-box). SILVER gaat naar het agentschap Publicis Brussels voor de campagne ‘Mobistar Letters’ (Out-of-the-box). Serviceplan Benelux kaapt de BRONZE award weg met de campagne ‘Brutally Honest Breath Meter’ (Out-of-the-box).

Van harte gefeliciteerd aan de winnaars:

  • GOLD: Antoinette Ribas en Grégory Ginterdaele van DDB Brussels voor IKEA.

Dankzij de combinatie van een sterk geogelokaliseerde out-of-home campagne met de opening van 3 micro pop-up stores (Design Gallery, Kid’s Corner en Bar à Boulettes) in Mons en Hasselt, is IKEA erin geslaagd om de winkelervaring op te wekken vóór de officiële lancering van zijn 2 nieuwe verkooppunten. Dit leidde tot een uitzonderlijke toeloop naar deze winkels tijdens de openingen.

Link naar de film: http://www.ddb.be/work/all/clients/all/store-opening

  • SILVER: Filip Van Der Haegen en Amandine Clio van Publicis Brussels voor Mobistar
  • BRONZE: Veerle Guiljam en Sam De Win van Serviceplan Benelux voor Frisk

Naast de gouden kroon wint DDB Brussels een duo-ticket voor het Cannes Lions Festival in juni 2017!

De juryleden van deze eerste editie van de OOH Kings Awards zijn Thierry Brynaert (CEO bij MEC Belgium), Tom Van Hoof (General Manager bij Initiative), Aline Hoffmann (Head of Advertising bij Renault), Frank Penne (Marketing Director Hypermarkets bij Carrefour Belgium), Joost Berends (Founding Partner and Creative Director bij mortierbrigade), Odin Sallié (Creative Director bij DDB Brussels) en Thomas De Greef (Commercial Director bij Kinetic Belgium).

Inschrijvingen voor de Planning en Efficiency categorieën zijn nog tot 3 maart 2017 mogelijk (voor campagnes van 2016). De winnaars van deze 2 categorieën zullen bekendgemaakt worden op 20 april tijdens de OOH Summit, georganiseerd door JCDecaux en Clear Channel.

Inschrijvingen en inlichtingen op www.oohkings.be

De OOH Kings zijn een initiatief van Clear Channel en JCDecaux, gesponsord door Guidooh, MobilAd, Mediafield, Outdoor Services, Posterscope, Kinetic, Outsight, GSI Printing en Hecht.
Non-content image