Clear Channel en JCDecaux onthullen de shortlist van de Creativity OOH Kings Award 2016

19/01/2017 -  Clear Channel linkedin Share Tweet

OOHkings clear Channel JCDecaux

Op dinsdag 17 januari zijn de 7 enthousiaste juryleden van de eerste OOH Kings Awards samengekomen om de inzendingen in de categorie Creativity te beoordelen.

Ter herinnering; de OOH Kings Awards bekronen out-of-home campagnes (die tussen 1 januari en 31 december 2016 actief waren) binnen 3 categorieën: Creativity, Planning en Efficiency.

Deze eerste categorie telde niet minder dan 40 inzendingen, waaronder slechts één de Gold OOH Kings Award en een duoticket voor het Cannes Lions Festival in juni 2017 zal winnen! De tweede en de derde plaatsen ontvangen een Silver en Bronze OOH Kings Award.

De categorie kent 3 subcategorieën: Poster, Out-of-the-box en Digital die respectievelijk 9, 24 en 7 cases tellen. De belangstelling voor de laatste categorie is trouwens steeds groter geworden. En met de ontwikkelingen die de digitale netwerken ondergaan, hopen de organisatoren die tendens ook in de volgende edities terug te zien.

De 9 geselecteerde campagnes in de shortlist zijn:

  • Audi Q2#Untaggable billboard - Audi – DDB Brussels (Poster)
  • Keep hope alive - Child Focus - These Days YR (Digital)
  • Live Harvest - Delhaize – Air (Digital)
  • Brutally Honest Breath Meter - Frisk - Serviceplan Benelux (Out-of-the-box)
  • Store openings Mons & Hasselt - IKEA - DDB Brussels (Out-of-the-box)
  • Mobistar Letters - Mobistar - Publicis Brussels (Out-of-the-box)
  • World Sleep Day, Hacking Screens for a better sleep - Sleepy - Serviceplan Benelux (Digital)
  • SPA Pixel Billboard- Spadel - darwin BBDO (Out-of-the-box)
  • Don’t turn into a sausage - STIB/MIVB – mortierbrigade (Out-of-the-box)

De winnaars worden onthuld tijdens de ceremonie van de Merit Awards, op 26 januari in Brussel.

De juryleden van deze eerste editie van de OOH Kings Awards zijn Thierry Brynaert (CEO bij MEC Belgium), Tom Van Hoof (General Manager bij Initiative), Aline Hoffmann (Head of Advertising bij Renault), Frank Penne (Marketing Director Hypermarkets bij Carrefour Belgium), Joost Berends (Founding Partner and Creative Director bij mortierbrigade), Odin Sallié (Creative Director bij DDB Brussels) en Thomas De Greef (Commercial Director bij Kinetic Belgium).

Joost Berends en Odin Sallié, voorzitters van de jury voor de categorie Creativity, delen hun bevindingen van deze eerste sessie:

Joost: “Eén ding is zeker: in OOH gaat het al lang niet alleen meer om het klassieke reclamebord zoals we het altijd gekend hebben! Toen ik de ingeschreven cases bekeek, zaten er zelfs maar een handvol posters tussen. Wel waren er meer ideeën rond activatie, pop-up stores, digitale schermen en online content. Als we deze fantastische technologieën in combinatie met sublieme ideeën op een succesvolle manier blijven inzetten, zal OOH verder een glansrijke en veelbelovende toekomst tegemoet gaan. In de tussentijd ben ik er nog steeds overtuigd dat we nog creatiever kunnen omspringen met het goede oude reclamebord . Want er is absoluut niets mis met een prachtige poster. We zullen tenminste al niet naar onze smartphone grijpen aan een verkeerslicht.”

Odin: “OOH treedt letterlijk ons dagelijkse leven binnen. De cases die we geselecteerd hebben, geven elk op hun eigen manier een menselijk gelaat aan het medium: ze creëren een toevoegde waarde in onze straten, ze nemen deel en beïnvloeden onze gesprekken, ze entertainen ons om even de routine te breken. En dit allemaal terwijl ze relevant blijven voor de merken die ze vertegenwoordigen. Het is niet eenvoudig om een menselijk gelaat te tonen, dus is de beloning des te meer verdiend..”

Inschrijvingen voor de Planning en Efficiency categorieën zijn nog tot 3 maart 2017 mogelijk. De winnaars van deze 2 categorieën zullen bekendgemaakt worden op 20 april tijdens de OOH Summit, georganiseerd door JCDecaux en Clear Channel.

Inschrijvingen en inlichtingen op www.oohkings.be

De OOH Kings zijn een initiatief van Clear Channel en JCDecaux, gesponsord door Guidooh, MobilAd, Mediafield, Outdoor Services, Posterscope, Kinetic, Outsight, GSI Printing en Hecht.
Non-content image