Big Play - Digitale impact in hartje Brussel met 3 I-CONIC schermen

20/04/2017 -  Clear Channel linkedin Share Tweet

Met de nieuwe I-CONIC Van Praet, zorgen de XXL oplossingen van Big Play voor een aanzienlijke revolutie in de premium digitale affichage. Merken krijgen namelijk een volkomen nieuwe speelruimte aangeboden om te interageren met consumenten. Dankzij de strategische locaties van de schermen geniet u van een sterke impact in hartje hoofdstad. We zoomen in op de indrukwekkende digitale combinatie met Orange, Quick en Ikea.

De I-CONIC Van Praet is ideaal gelegen langs een van de belangrijkste verkeersassen voor het inkomende verkeer richting de binnenstad en kijkt uit op Docks, het eerste “shopping district” in Brussel sinds 35 jaar. Het nieuwe scherm van maar liefst 87m² is duidelijk zichtbaar voor het tegemoetkomend verkeer en laat uw boodschap zien aan miljoenen pendelaars die zich langzaamaan een weg banen door deze filegevoelige zone. Zichtbaarheid verzekerd voor uw campagne!

De I-CONIC De Brouckère meet ± 140 m² op formaat 16/9 en is te bewonderen in het centrum van Brussel, te midden van een voetgangerszone die volop in ontwikkeling is. Het scherm geniet van een weergaloze zichtbaarheid in een buurt die zeer druk bezocht wordt door een doelgroep van actieve personen, shoppers en toeristen.

De I-CONIC Delta vult dit XXL trio aan en levert een nog grotere zichtbaarheid bij een slordige 35.000 pendelaars die dagelijks de zuidoostelijke verkeersas naar de hoofdstad nemen.

Big Play staat synoniem voor innovatie en diversiteit, krachtige ‘value propositions’ om uw campagne om te vormen tot een onvergetelijke merkervaring. De creatieve opties zijn ontelbaar, en die creativiteit beperkt zich niet tot de inhoud. De aankoopflexibiliteit zal het immers mogelijk maken om een doelgroep op lange termijn te bereiken, maar ook om aanwezig te zijn op specifieke door de klant gekozen momenten. U bepaalt zelf de impact van uw campagne door te kiezen voor ofwel een enkele I-CONIC ofwel een combinatie van de drie in Big Play. We bekijken samen met u hoe we uw digitale campagne kunnen optimaliseren in functie van uw marketingobjectieven, doelgroepen en budget.

Drie adverteerders op de eerste rij om deze indrukwekkende digitale combinatie te testen.

Quick heeft de zaken groots aangepakt met de ‘Big’ campagne voor zijn hamburgers in groot formaat, net zoals elk I-CONIC scherm uit Big Play een grootse impact oplevert. De appetijtelijke visual werd ook uitgezonden op het City Play netwerk in de hoofdstad.

« Quick staat dicht bij zijn klant. “Jouw Quick. Jouw Smaak.” brengen we tot leven met innovatieve burgers aangepast aan de lokale smaken en verlangens. Ook in onze communicatie kiezen we niet enkel voor nationale netwerken maar nu ook voor innovatieve, lokale communicatie. Het mooiste voorbeeld hiervan zijn de nieuwe digitale schermen van Clear Channel. » Dominique De Vogelaere, Brand Manager Burger Brands Belgium

Voor de « All You Need is Love » actie is Orange erin geslaagd om op een vernuftige manier een auditieve campagne te vertalen naar een visuele drager dankzij de creativiteit en flexibiliteit van digitaal. Het karaoke-effect van de letters lichtten op het ritme van het alom bekende deuntje op en was zichtbaar in Brussel op Big Play en de digitale City Play schermen.

IKEA heeft de Brusselse kunst in de kijker gezet met een creatieve campagne. Miguel Aguza, Country External Communication Manager bij IKEA Belgium, legt uit: « Out-of-home zet zijn opmars richting digitaal verder en biedt aan adverteerders steeds meer creatieve mogelijkheden. Bij Ikea hebben we goed begrepen dat de impact van onze campagnes ook samenhangt met een creatief gebruik van de media. Als sterke voorstander van dit digitale OOH aanbod in Brussel hebben we een speciek ontwerp uitgewerkt dat de Brussels kunst weerspiegelt uit onze nieuwe IKEA ART EVENT 2017 collectie. Het Brusselse artistieke duo Hell’O heeft hiervoor een van de 12 illustraties uitgewerkt op poster. En het is net deze illustratie die jullie exclusief konden ontdekken op de 3 I-CONIC schermen in Brussel. Een perfecte timing om de Brusselse creativiteit te bewonderen op de meest creatieve dragers in Brussel. En de cirkel is rond. »

« Het nieuwe I-CONIC scherm op de Van Praetbrug bewijst dat Clear Channel gretig is om zijn digitale opmars in stroomversnelling verder te zetten. Kinetic kan deze inspanningen alleen maar toejuichen, want deze nieuwe oplossingen creëren waarde voor de affichagemarkt en bieden mogelijkheden aan die vandaag de dag nog steeds bijzonder weinig benut worden. 
Doorheen de dag wisselen consumenten voortdurend van gedachten, humeur, bekommernissen, want ze krijgen vele en verschillende prikkels te verwerken. Het weer, het verplaatsingsdoel, het uur, de actualiteit, de sociale media of de omgeving waarin ze zich bevinden, stuk voor stuk variabelen die de mindset van een consument beïnvloeden. 
De bijna grenzeloze flexibiliteit van digital OOH laat net toe om terug te gaan naar de essentie van een reclamedrager : de boodschap benadrukken en grootmaken. Tegenwoordig volstaat het niet meer om louter een visual te « afficheren », maar willen we merken zo goed mogelijk met hun doelgroep verbinden, waarbij zoveel mogelijk externe elementen in acht worden genomen. » Thomas De Greef, Managing Director Kinetic
Non-content image