Clear Channel digitaliseert Brussel met City Play

14/11/2016 -  Clear Channel linkedin Share Tweet

De eerste grootschalige digitale out-of-home-oplossing op straat

Grote primeur in België: de digitale wereld neemt de straat massaal over! Voortaan wordt het publiek creatiever dan ooit en in real time aangesproken. De 100 verticale digitale City Play-schermen trekken ieders aandacht op meerdere strategische plekken: de meest bezochte en gewaardeerde straten van de Stad Brussel. Nadat Clear Channel eerder al het contract had gewonnen voor stadsmeubilair in het centrum van de Europese hoofdstad, is dit een nieuwe stap naar een verdere ontwikkeling van de advertentiemogelijkheden.

Globale digitale visie

Na de lancering van een digitaal netwerk van ruim 100 schermen in de voornaamste Belgische stations in 2011, en de introductie van het grootste digitale scherm van België, de I-CONIC, vorig jaar, biedt Clear Channel een nieuwe interactieve speelruimte voor adverteerders aan via het aanbod City Play. De 100 digitale lcd-schermen (2m²), waarvan de installatie zeer binnenkort zal worden afgerond, zijn onder meer te zien in de voetgangerszones rond het Gulden Vlies, het Louizaplein, langs de Waterloolaan, rondom het De Brouckèreplein en op andere toplocaties in Brussel. Eén voor één locaties die druk bezocht worden door de actieve bevolking, shoppers en toeristen.

Met de 100 lcd-schermen van de nieuwste generatie beantwoorden City Play en de I-CONIC niet alleen aan de vraag van de adverteerders, maar bieden deze schermen de kans aan de Stad Brussel om haar imago en dynamische beleid te promoten rond culturele, sportieve en toeristische evenementen, mobiliteit en netheid van de stad. Kortom, een win-winsituatie voor adverteerders, de Stad en de inwoners. 

Tom Motmans, Managing Director bij Clear Channel Belgium, legt uit: "Het is onze ambitie om de toekomst van de out-of-home media vorm te geven. Innovatie maakt de kern van onze strategie uit. We willen dan ook constant blijven investeren in de nieuwste technologieën om steeds geavanceerde oplossingen te kunnen bieden aan de Stad, aan de consument en aan de adverteerder. "

Creatief engagement en uiterste doelgerichtheid

De digitale wereld vergroot het creatieve potentieel en de efficiëntie voor adverteerders, vooral op plaatsen waar touchscreens en andere technologieën op maat beschikbaar zijn.

Bart Demeulenaere, Sales Director bij Clear Channel Belgium, voegt eraan toe: "De digitale aanwezigheid in Brussel zorgt voor meer flexibiliteit en stelt lokale, nationale en internationale adverteerders in staat om zichtbaar te zijn op het juiste moment, op de juiste plaats, in de juiste context en dit met een perfect afgestemde boodschap. Deze aanpak ligt volledig in de lijn van de verwachtingen van hun consumenten. Het engagement met het publiek is voortaan onmiddellijk daar."

Dankzij een dynamisch beheer in real time en een ultraflexibele, doelgroepspecifieke mediaplanning richten de aanbiedingen van City Play zich op typische populatieprofielen. Dit is mogelijk via een brede keuze aan modules, zoals de shoppingzones, de luxesector en de uptown/downtown-wijken.

Clear Channel is meer dan ooit de onmisbare partner voor elke adverteerder die op zoek is naar een reclamecampagne die flexibiliteit en innovatie combineert. 
Clear Channel digitaliseert Brussel met City Play (PDF, 488,11kB )
Non-content image