Digital OOH gaat programmatic tijdperk in met Clear Channel

21/02/2017 -  Clear Channel linkedin Share Tweet

Clear Channel lanceert zijn programmatic buying-oplossing in België

Deliveroo digitale campagne

Het is u wellicht niet ontgaan dat Clear Channel aangekondigd heeft om een ambitieus project te lanceren: programmatic. Dit biedt aan klanten de flexibiliteit en creativiteit die ze verlangen om hun campagne te optimaliseren. Dankzij deze beginfase, wordt het aankoopproces al vereenvoudigd door merken de kans te geven de juiste boodschap te bieden aan de juiste doelgroep op het juiste moment en op de juiste plaats.

In deze eerste fase automatiseert Clear Channel het aankoopproces van campagnes en biedt de regie een directe toegang tot zijn inventory. Aankopen verlopen hierdoor flexibeler, sneller en in real time. Vanaf heden kunnen testers via het eigen platform van Clear Channel en het Demand Side Platform zelf de parameters van hun campagne programmeren om die maximaal te optimaliseren (duur van de campagne, share of voice, etc…) Kortom: doelgroepen gericht benaderen voor een verhoogde impact.

Het spreekt voor zich dat Clear Channel het daarbij niet laat. De regie neemt verdere stappen in de ontwikkelingen van het eigen platform en via studies naar mogelijke linken met andere spelers in de programmatic markt.

Deze flexibiliteit en uitbreiding vergroten de mogelijkheden. In combinatie met digitaal, wil programmatic, onder meer, een relevante boodschap leveren die perfect in lijn is met de context. Zo’n publicitaire boodschap met een sterk verhoogde waarde vergroot substantieel de efficiëntie van een campagne. Er is een onmiddellijk engagement met de consument.

Programmatic heeft het aankoopproces gerevolutioneerd in verschillende grote mediasectoren. We zijn ervan overtuigd dat dit ook het geval zal zijn voor de Out-Of-Homesector.

Parallel met de groei in digital Out-Of-Home, speelt programmatic een sleutelrol in de globale evolutie van onze business. Hoewel we op dit moment in de eerste ontwikkelingsfase zitten, toont programmatic al perfect aan dat Clear Channel erin geslaagd is om de oudste reclamedrager te transformeren naar een digital medium van de 21ste eeuw.

Hieronder vindt u de eerste campagnes die al gerealiseerd zijn. Binnenkort volgt een update van een nieuwe lading campagnes!

Mercedes deelt de sfeer tijdens het Autosalon op City Play

Contextuele campagne voor Deliveroo met City Play

Innovatie en complementariteit met Beobank

Non-content image